The Help

Tegenwoordig kijkt iedereen op school altijd de film "Die Welle". Voor de iets oudere lezers keek vroeger iedereen op school altijd precies de zelfde film, maar dan in het Engels namelijk "The Wave". Een aangrijpend verhaal over dictatuur, die niet al te heftig is, maar toch goed laat zien wat er nou eigenlijk allemaal gebeurde. Naast deze film heb ik nu nog een film gevonden, waarvan ik vind dat iedereen hem een keer gezien moet hebben! Net zo als "Die Welle" laat ook deze film goed zien wat er allemaal gebeurde op een manier wat erg geschikt is om op scholen te laten zien. Ik heb het hier over de film "The Help".

The Help speelt zich af in de jaren 60 in Mississippi. Skeeter vind een baantje als columniste voor een schoonmaak column. Er is alleen één probeem. Skeeter is een blank meisje en alleen de 'zwarten' poetsen. Ze besluit om een huishoudster om hulp te vragen bij haar column. Stiekem had ze al in haar hoofd om een hele andere kant op te gaan. Wanneer ze toestemming krijgt van haar baas om een boek te schrijven over hoe de 'zwarte' zich voelen begint ze met het opstellen van een interview voor de huishoudsters. De huishoudsters zijn bang voor de mening van de 'blanken' en durven haar niet te helpen. Wie weet wat er zou kunnen gebeuren! Gaat het haar lukken om als nog het boek te maken?

Deze film is geregistreerd door Tate Taylor. Ik kende hem nog niet als regisseur, maar ben over deze film erg enthousiast. Of ik meer van zijn films ga kijken weet ik nog niet, maar het zou zomaar kunnen gebeuren. De hoofdrollen worden gespeeld door Emma Stone, Bryce Dalles Howard en Viola Davis. Op moviemeter krijgt deze film 3,78/5 sterren, op IMDb 8,1/10 en op RottenTomatoes 7/10. Redelijk goeie punten dus. Ik vind dat er veel meer aandacht aan deze film besteed moet worden en raad je dan dus ook aan hem zeker te gaan kijken! Ondanks dat hij erg lang duurt. Een kleine meevaller is dan wel weer dat hij op Netflix staat en hij voor de lezers onder ons ook als boek is uitgebracht. Voor ieder dus wat wils!

Heb jij deze film al gezien en wat vond je ervan of ben je van plan hem te gaan bekijken? Laat het achter in de reacties!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten