Mijn doelen voor 2015! | lifestyle

Samen met Melvin heb ik 14 doelen opgezet voor dit jaar. Aan goede voornemens doe ik niet, maar een paar doelen om te doen in een jaar vind ik altijd wel leuk. Door Sabrina van alwaysxbeyourself besloot ik om een lijst uit te printen, waarbij je de doelen kunt afscheuren nadat je het hebt behaald. Vandaag laat ik jullie in dit artikel mijn doelen zien en leg ik ze uit, op het einde van het jaar zal ik jullie een overzichtje geven van hoe het is gegaan.


1. Milkshake met een MacFlurry mixen.
Tja, wat kan ik hier over zeggen? Het lijkt me zo vies, maar Melvin heeft het er al over sinds ik voor de eerste keer met hem naar de Mac ging, dus het word hoog tijd voor hem om het eindelijk een keer uit te proberen!

2. Elke maand iets nieuws koken.
Dit doel word nog spannend of ik het ga halen. Ik kook normaal echt bijna nooit, misschien net 1 keer in de 2 maanden en dan maak ik zo goed als altijd een pasta ovenschotel met spinazie (aanrader!). Nu moet ik dus elke maand samen met Melvin iets heel anders gaan koken. Dit gaat nog lastig worden, omdat Melvin hier alleen maar in het weekend is.

3. Op alle eieren een gezichtje tekenen.
Om heel eerlijk te zijn heb ik dit idee gestolen van Linda van www.blogbylinda.nl. Toen ik maanden geleden zag dat zij dat in haar Day Zero Challenge-lijst had staan wist ik gewoon zeker dat ik dat ook een keer wouw doen! Gewoon, omdat het kan.

4. Met transfer papier een t-shirt maken.
Een ander kledingstuk mag natuurlijk ook. Ik denk dat ik voor in de zomer twee ijsjes langs elkaar zet, eentje ondersteboven en de ander rechtop en dat op een wit topje ga zetten. 

5. Twee keer de bioscoop bezoeken.
Ik ben zo een grote filmfan! Melvin houd ook wel van films, toch zijn we in die bijna 2,5 jaar dat we samen zijn pas twee keer naar de bios geweest. Als het aan mij ligt gaan we naar de films Homies en naar The Spongebob Movie: Sponge Out of Water. Homies komt 22 januari al in de bioscopen en gaat over Timo die zijn vriendin probeert terug te winnen. Hij probeert haar van zijn nieuwe verbeterde leven te overtuigen, waardoor hij en zijn vriendin in een drugsconflict belanden. Door in leven te blijven moeten ze in één week tijd 22 kilo drugs verkopen (trailer). De spongebob film komt uit op 28 januari en gaat over Spongebob en zijn vrienden die op een zoektocht zijn naar een gestolen recept. Daardoor komen ze al snel op het vaste land terecht en komen ze in contact met een piraat die het recept heeft. Om het van hem terug te stelen moet de groep zich omvormen tot superhelden. Spongebob wordt een held met de naam Invicibubble, Patrick gaat voortaan als mr. Superawesomness door het leven, Sandy blijft zichzelf, Mr Krabs word de Iron Man-achtige Sir Pinch-a-lot, Plankton een Hulk-achtige superheld en Octo word Sour Note (trailer). 

6. Een festival bezoeken.
Ik denk dat dit voor zich spreekt. Ik wil al jaren naar een festival toe, maar het is er nog nooit van gekomen. Ik zit er over na te denken om me als vrijwilliger bij Bospop op te geven. Dat is op fiets afstand van mij thuis vandaan en vind plaats op 12 en 13 juli. 27 januari komen de eerste namen van de artiesten online te staan en dan beslis ik of ik het ga doen! Natuurlijk moet Melvin dit dan ook willen.

7. Een regenboogcake maken.
Wie wilt dit nou niet? Het ziet er zo leuk uit!

8. In het buitenland op vakantie gaan.
Dit staat zo ongeveer al vast. We gaan als het goed is in de zomervakantie naar Finland! Ik heb vandaag een spaarrekening geopend ervoor en nu maar hopen dat we aan het bedrag komen.

9. Knuffel een boom.
Melvins grote droom of zo, hier ga ik verder niet op in.

10. De trein naar een onbekende locatie nemen en de dag daar doorbrengen.
Dit gaan we doen met behulp van een dobbelsteen. Ik ben helemaal weg van reizen en omdat buitenlandse tripjes een beetje duur zijn voor een student als mij houden we het lekker in het binnenland!

11. Een pet-rock maken.
Voor de mensen die niet weten wat dit is, het is een diertje gemaakt van een steen. Dit wouw ik op de lijst hebben staan, omdat ik helemaal weg ben van DIY's, helaas neem ik hier veel te weinig tijd voor. Melvin is alleen niet zo van de DIY's dus hebben we het DIY gedeelte maar klein gehouden en het bij een pet-rock gehouden.

12. Hamburgers opstapelen.
Weer zo een apart iets waar Melvin het al weet ik veel hoelang over heeft.

13. Maak een eigen receptenboek die je kunt uitbreiden.
Dit doel sluit erg aan bij het tweede doel. Ik zelf vind het leuk om aparte dingen te maken, maar zonder een kookboek lukt dit niet. Ook raak ik recepten ALTIJD kwijt, ook al sla ik ze ergens op of print ik ze uit. Ik als dtp'er moet dan natuurlijk wel een receptenboek in elkaar kunnen flansen. Hier komen alle recepten in te staan die ik ooit uitprobeer en het waard vind om later misschien nog een keer te maken. Aankomende zaterdag gaan Melvin en ik kaasstamppot maken, dus ik ben benieuwd of we het eerste recept voor ons boek al hebben.

14. Een Indonesische lekkernij maken.
Ik ben helemaal dol op aziatisch voetsel. Van noodles tot aan weet ik veel wat. Nu is Melvin half Indo en heeft een hele lijst met allemaal Indonesische snacks. Minimaal één van die snacks willen we dit jaar uit gaan proberen. We zijn zelfs aan het twijfelen om op Indonesische kookcursus bij zijn oom te gaan, haha.

Hebben jullie nog doelen die je dit jaar wilt behalen?

1 opmerking: