Back in the old days | Photography, lifestyle

Morgen is het dan eindelijk zover! Ik word 18! WOOOOOOOOOOOOOOOO, helaas kan ik het dit jaar niet heel goed vieren, omdat ik een majorette wedstrijd heb. Komt goed uit zeg. Ach ja, 11 oktober heb ik een aantal vrienden uit genodigd om mee te gaan bowlen. Ook gezellig! Speciaal voor mijn 18e verjaardag heb ik al mijn knuffels van vroeger opgezocht en gefotografeerd voor jullie. Dit was zo leuk om te doen. Al die jeugd herinneringen weer ophalen, daar hou ik van! Ben jij nou benieuwd wat voor verhaal achter welke knuffel zit? Lees dan snel verder!

Laat ik dan maar beginnen met de grootste categorie. De beertjes AKA teddyberen. Eerlijk gezegd zijn deze allemaal niet mega oud, haha. Ik heb de oudste ongeveer op mijn 10e gekregen, denk ik. Laten we beginnen van links naar rechts.
  • Het beertje met het roze kleedje aan heb ik ooit van mijn tante gekregen op mijn verjaardag. Toen ze hem zag staan moest ze hem gewoon voor mij meepakken, doordat mijn naam er op staat, haha. Volgens mij kreeg ik hem op mijn 12e verjaardag.
  • 4 dezelfde beertjes, naast elkaar. Ook op mijn 12e gewonnen/gekocht, hoe je het ook wilt noemen. Het was kermis hier in het dorp, en een 12 jarig kind vind touwtje trekken natuurlijk super kinderachtig. Ik zag die 4 schattige beertjes staan en moest ze gewoon hebben! Toen ben ik elke kermisdag naar de kermis gegaan in mijn eentje, speciaal om die knuffeltjes te winnen. Ik schaamde me te erg om te gaan touwtje trekken met een vriendinnetje erbij.
  • De een na laatste kan ik mij helaas niet meer zo goed herrineren. Hoe ik daar aan kom? Ik heb totaal geen idee meer
  • De laatste weet ik dan wel weer! Deze was ook op de kermis, wanneer weet ik alleen niet meer. Hij stond bij van die grijpmachines (hoe heten die dingen?) en ik vond hem zo leuk! Die moest ik gewoon ook al hebben! Wie hem toen heeft gewonnen voor mij weet ik alleen niet meer, misschien was ik het zelf wel.

Dan zijn we alweer aangekomen bij de tweede categorie! De hondjes. Ik was als klein kind echt een hondenmens. Als ik een hond zag ging ik er meteen op af. Momenteel is dat helemaal verandert en ben ik meer een kattenmens, maar honden vind ik ook nog steeds pracht beesten.

  • Dit eerste hondje weet ik stiekem ook niets meer vanaf. Het is al zo lang geleden dat ik die heb gekregen!
  • Toen ik dit tweede hondje kreeg was ik helemaal fan van hem! Hij blafte als je op zijn pootje kneep! Volgens mij werden mijn ouders een beetje gek van al dat geblaf, haha
  • Tommytje, zo noemde ik het derde hondje. Deze heb ik gekregen bij mijn geboorte. Hij ging overal mee naar toe! Zonder hem kon ik echt niet slapen. Op een dag, in groep 1 of 2 moesten we een knuffeltje mee naar school nemen, zodat je zou onthouden wat jou plekje in de klas was. Ik nam dus Tommytje mee, alleen had ik niet begrepen dat hij op school moest blijven. Toen ik daarachter kwam begon ik zo hard te huilen! Toen mocht ie weer mee naar huis.
Deze categorie bestaat uit apartere knuffeltjes. Stiekem vind ik deze drie nog steeds super leuk, haha.

  • Het eerste knuffeltje is zover ik eruit kan halen een olifant. Hoe ik daaraan kom? Ik zou het niet weten. Ik denk dat ik hem heb, omdat mijn oma helemaal fan van olifanten is.
  • Volgens mij moet dit een muisje voorstellen. Deze komt van het ballen gooien op de kermis, weer iets van de kermis, haha. Het leuke aan dit knuffeltje is dat hij piept als je op zijn buik knijpt. Mijn broertje en zusje hadden deze ook, alleen hun hebben de staart er af getrokken. Oeps!
  • Als laatste in deze categorie een Neopet! Wat vond ik dat vroeger leuk. Je kocht een knuffeltje, waar je op de computer mee kon gaan spelen. Helaas mocht ik zo goed als nooit op de computer, dus zo veel had ik daar niet aan.
Dan nu alle kleine prungeltjes. Wat heb ik toch veel plezier gehad met een paar van deze knuffeltjes!

  • Maak kennis met Varkentje. Varkentje was mijn beste vriend. Ik deed alles met hem, al vanaf mijn geboorte. Ik at met hem, speelde met hem en sliep met hem. Nouja, ik at zijn oor, gooide hem overal tegenaan om te spelen en hij viel altijd uit mijn bedje terwijl ik sliep.
  • De tweede en vierde komen volgens mij allebei uit een grabbelbak van de Intertoys. De handjes en voetjes zijn magneetjes. Ik maakte de raarste pose's met hun en plakte ze overal aan vast.
  • Het derde knuffeltje is een van de nieuwere. Deze heb ik 3 a 4 jaar gekregen op een soort van 'date'. De jongen waar ik hem van kreeg heb ik na die 'date' nooit meer gezien of gesproken.
  • Het een na laatste knuffeltje heb ik volgens mij ooit van de zelfde tante als van wie ik dat beertje had gekregen gekregen. Ik vind hem zo schattig, met dat hartje!
  • Dit muisje vond ik zo leuk. Hij is een beetje dik, maar ach. Het is een stuiterbal, wat verwacht je daar anders van, haha.
Een beetje random knuffeltjes bij elkaar. Deze heb ik allemaal al zo lang!

  • Dit eerste knuffeltje noemde ik Kitty. Ik had geen idee dat Kitty de Engelse benaming voor Katje was, haha. Er zat ook nog een klein kooitje bij waar hij precies in paste. Waar die nu is, zou ik niet weten. Anders had ik die zeker ook op de foto gezet.
  • Dit was Bambi, bambi betekende bijna net zover als Tommytje voor mij. Deze had ik ook met mijn geboortje gekregen. Ik denk dat ik hem Bambi noemde, omdat mijn moeder hem altijd zo noemde. Ik als baby zijnde had de film Bambi naturlijk nog nooit gezien. Hoe moet ik er anders op gekomen zijn?
  • Donald Duck! Wie kent hem nou niet? Ik was net zo als bijna elk ander persoon die ik kende helemaal fan van de stripverhalen. Natuurlijk kon een knuffeltje dan ook niet ontbreken.
  • Ook in deze categorie komt er weer een knuffeltje in voor, waar ik me totaal niets meer van kan herrineren, haha. Zo slecht! Dit beestje weet ik echt niets over te vertellen.
De laatste drie knuffeltjes, over deze drie ga ik niet individueel iets vertellen, maar pak ik ze allemaal samen. Deze drie betekenen nu misschien nog wel het meeste voor mij. Ik heb ze ook nog alle drie bij mij in bed liggen. Deze heb ik van Melvin gekregen. Nou ja, die twee Hello Kitty's vond zijn moeder op haar werk en nam ze voor me mee en dat beertje had hij nog liggen en vond ie wel bij mij passen, haha.

Hebben jullie alle knuffels van vroeger ook nog ergens liggen?

2 opmerkingen: