Quinoa Goreng recept


Vandaag heb ik weer een food artikel voor jullie. Een tijdje terug maakte ik voor het eerst een recept met quinoa. Na dat ik dit heb gemaakt weet ik zeker dat ik veel vaker quinoa ga gebruiken! Ben jij benieuwd hoe ik dit heb gemaakt? Kijk dan snel verder!


Wat heb je nodig (4 personen):



1 prei
3 teentjes knoflook
arachideolie
1 tl komijnpoeder
1 tl kurkuma
100 gr cashewnoten
1 bosje koriander
4 eieren
- 75 gr gebakken uitjes
- 200 gr sperziebonen
- 250 gr quinoa



Bereiding:





De quinoa:

- Maak de quinoa klaar, zoals op de verpakking staat.


De quinoa goreng:

- Breng een pan met water aan de kook, doe hier eventueel een beetje zout bij.
- Verwijder de uiteindes van de sperziebonen en breek ze doormidden.
- Kook de sperziebonen ongeveer 4 minuten, zodat ze beetgaar zijn. Giet daarna het water weg.
- Snij de prij in de lengte doormidden en maak er dan halve ringen van.
- Pel en snij de knoflook fijn.
- Snij ook de peper in de lengte doormidden, haal de zaadjes eruit en snij het in halve ringen.
- Verhit een scheutje olie in een brede pan.
- Fruit de knoflook, rode peper, kurkuma en komijnpoeder 2 minuten.
- Voeg de prei toe en bak ongeveer 4 minuten mee.
- Voeg ook de quinoa, sperziebonen en de cashewnoten toe en bak het ongeveer 6 minuten mee.
- Pluk de koriander.


De eieren:

- Breng een pan met water aan de kook en kook de eieren hard.
- Als de eieren klaar zijn, laat ze dan schrikken in koud water.
- Pel vervolgens de eieren en halveer ze.




Extra:

Je zou hier nog paprika aan toe kunnen voegen. Zelf ben ik hier totaal geen fan van, maar als jij dit wel bent, kun je dat natuurlijk doen. Bak het dan mee op het moment dat de prei de pan in gaat. Ook zou je in plaats van de cashewnoten, of samen met de cashewnoten nog kip stukjes toe kunnen voegen. Dit ga ik volgende keer waarschijnlijk ook proberen. Bak de kip dan van te voren even gaar en voeg dit tegelijk met de cashewnoten, of in plaats van de cashewnoten toe in de pan.


Mijn beoordeling:

Ik vond het erg lekker en ga het zeker nog een keer maken. Ik denk alleen dat ik er wat minder cashewnoten bij toevoeg, omdat ik het iets te overheersend vond en niet zo een noten fan ben. Ook ga ik zeker kip toevoegen, want ja, daar hou ik gewoon van, haha. Dit is zeker dus een recept die ik nog een keer ga maken!

Ben jij van plan dit te gaan maken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten