Last minute valentine's day present DIY | lifestyle

Wooooo het is eindelijk valentijnsdag! Ga jij vandaag wat leuks doen met iemand of blijf je lekker thuis op de bank een netflix marathon houden? Ik zelf heb niet zo veel  gepland vandaag. Ik ga vanavond alleen met Melvin naar de McDonalds. Lekker romantisch, haha. Dit doen we elk jaar en is dus een soort van traditie geworden. Misschien heb je pas sinds gister avond, of nog erger, vanochtend plannen om bijv. met je crush iets leuks te gaan doen vanavond. Maar om nou nog een cadeau te kopen is het wel erg laat voor. Voor deze DIY heb je weinig nodig. Het enigste wat je waarschijnlijk nog in de winkel moet halen zijn donuts en misschien gekleurd papier.

Wat heb je nodig:

- een schaar (optioneel een papiersnijder)
- lijm (of plakband, bij mij was de lijm op)
- gekleurde vellen papier 
- een pen

Stap 1:

- vouw een gekleurd A4 vel dubbel, dit dient als ondergrond en word de kleur van de buitenkant van de kaart.
- Knip twee vellen papier met een andere kleur op een formaat, zodat het op een gedeelte van de binnenkant van de kaart past. Ik heb zelf voor rustige kleuren gekozen, zodat de donuts meer opvallen. Ook heb ik de bovenkant (blauw) aan de zijkant helemaal laten aflopen en aan de boven en onderkant een beetje opengelaten en bij de onderkant (roze) heb ik aan alle kanten een beetje open gelaten. Dit kun je natuurlijk op de manier hoe jij het het leukste vind doen.
- knip 12 rondjes met een gat in het midden uit. Dit hoeft niet heel precies te zijn. Dit dient als donut en uiteindelijk ook de topping ervan.

Stap 2:
- Bepaal welke rondjes je als donut en welke als topping gaat gebruiken. 
- Plak de topping op de donuts

stap 3:
- Schrijf een leuke tekst op de voorkant van de kaart. Ik heb er 'DONUTS' op geschreven.
- Schrijf nu een leuke tekst op de binnenkant van de kaart. Extra leuk is het als het met donuts te maken heeft. Zo schreef ik 'I DONUT KNOW WHAT I WOULD DO WITHOUT YOU!'
- plak de donuts zelf op het andere gedeelte van de binnenkant van de kaart.
- Plak de delen nu zelf op elkaar. Doe dit pas als laatste, want er kan altijd iets mis gaan, waardoor je dan weer helemaal opnieuw kunt beginnen!
- Eventueel kun je de donuts nog inpakken, maar pfoeeee, wat zijn die dingen lastig om in te pakken zeg!

Ga jij dit ook maken? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten