PRAAG!

Van 3 tot en met 9 augustus zat ik met Melvin in het mooie Praag. We hebben hier van alles gedaan en vandaag deel ik met jullie wat allemaal! Benieuwd? Lees dan snel verder.

Dag 1:

Om 21:05 uur zou ons vliegtuig vertrekken. We moesten ongeveer 2 uur van te voren op Schiphol zijn, dus besloten we rond 17:00 uur de trein van Almere Parkwijk naar Schiphol te nemen.We waren al bij mijn oom thuis, zodat we van te voren daar nog een hapje konden eten en niet al ons geld al op het vliegveld zouden besteden. Toen we op Schiphol aankwamen hebben we als nog een beetje gegeten en pfoe, wat was dat duur! Verder zijn we op Schiphol nog een beetje langs alle winkeltjes gegaan en moesten we nog een half uurtje wachten voor we ons vliegtuig in mochten. Eenmaal in het vliegtuig werd het voor mij erg spannend. Ik had nog nooit eerder gevlogen, maar waaw, wat is het mooi daar boven de wolken! Rond 22:35 uur zouden we weer landen, dit was dan ook precies volgens planning gebeurd. We wachten op onze bagage en konden richting de uitgang, waar een man met een bordje waar mijn naam op stond ons op stond te wachten. We liepen naar de peperdure sportauto waar mee we werden vervoerd en kwamen toen een half uurtje later aan in ons hotel. We verbleven trouwens in Parkhotel Praha in de wijk Praag 7. Super mooi hotel, als je ooit naar Praag gaat is dit zeker een aanrader! Het was al laat en door het vliegen waren we erg moe. Het duurde dus ook niet lang tot dat we sliepen.

Dag 2:
Op de tweede dag zijn we door het niet zo toeristische gedeelte van het centrum gaan lopen. We belande in een super groot winkelcentrum 'Het Palladium', waar echt van alles te vinden was! Hier hebben we ons de hele dag vermaakt. Ook hebben we hier de eerste keer geld gepind. Ik voelde me zo rijk met al die briefjes van 1000 op zak. De geldeenheid in TsjechiĆ« is momenteel aan het overstappen op euro, maar op veel plekken kan je nog niet met de euro betalen, dus besloten wijk om Tsjechische Kronen te pinnen.
Wat in Nederland de stroopwafel is, is in Tsjechiƫ de tredelnik. Dit is een heel lekkere snack van een soort van geroosterd brood met suiker er over heen. Het smaakte zo apart en is zeker het proberen waard! Later in de week hebben we er dan ook nog eentje gekocht.

Dag 3:
Woensdags waren we naar het toeristische gedeelte van Praag geweest. We kwamen een supermarkt tegen die "De Albert" heet en blijkbaar ook echt Albert Heijn huismerk producten verkoopt. Toen we in de buurt waren van de astronomische klok zagen we een man die een biggetje bij zich had. Wat was ie schattig! Voor de rest hebben we die dag gewoon een beetje door Praag heen gelopen en gekeken wat er allemaal te doen was.

Dag 4:
In Praag heb je een hele bekende dierentuin, die zelfs op de 4e plaats staat van de mooiste dierentuinen ter wereld. Hier zijn we op onze 4e dag naartoe geweest. Ze hadden hier allemaal dieren die in Nederland verboden zijn om in dierentuinen te houden. Ook hadden ze een stoellift die 50 meter omhoog gaat en je in de savanne van het park brengt. We hebben ons hier de hele dag vermaakt en zijn toen later op de dag weer terug gegaan om ergens te gaan eten. 's Avonds hadden we nog gekeken naar Mall Cops 2 en toen zijn we weer gaan slapen.

Dag 5:
Op de 5e dag hebben we een rustig dagje gehad. We hebben overdag eigenlijk niets anders gedaan dan een beetje in het hotel rondhangen. 's Avonds zijn we in een 5 sterren restaurant gaan eten, voor maar 23 euro voor 2 personen! Dat zou hier in Nederland echt nergens kunnen. In die 5 sterren restaurants heb je natuurlijk altijd van die hele kleine gerechtjes, die ontzettend goed vullen. We hadden allebei iets met kip en het was het heerlijk! Helaas vulde het net niet genoeg voor een heel avondmaal, dus hebben we in de stad nog iets kleins gehaald om te delen. Vervolgens zijn we weer terug naar het hotel gegaan. Helemaal klaar voor onze laatste dag!

Dag 6 (/7):
De laatste dag dat we in Praag waren hebben we het rustig aan gedaan. We werden rond 12:00 uur wakker en besloten room service te bestellen. We bestelde 1 bord pasta, 1 cheesecake en 1 applepie. Vervolgens zijn we naar de stad geweest en hebben we daar een waterfiets gehuurd om even lekker over het water te dobberen. Vervolgens nog gaan uiteten en toen was het alweer tijd om terug te gaan, want de volgende ochtend konden we alweer om 3:00 uur opstaan, om rond 3:30 uur de auto naar het vliegveld te nemen. Door het korte slapen, in combinatie met mijn vermoeidheidsstoornis was ik alleen heel erg ziek geworden en heb ik op het vliegveld zelf 4 keer overgegeven, in het vliegtuig nog 3 keer en na het landen ook nog 1 keer op Schiphol. Al met al was het toch een hele geslaagde en vooral leuke vakantie!

Waar ben jij naartoe geweest deze vakantie?