DIY kaarsenhouder | Lifestyle

Alweer een poosje terug zat ik rustig op mijn kamer naar een film op Netflix te kijken toen mijn moeder mijn kamer binnen kwam stormen. Ze vroeg of ik mee ging naar een vriendin van haar om daar kaarsenhoudertjes te maken. Tuurlijk ga ik mee! Ik heb de stappen op foto vast gelegd en laat die vandaag aan jullie zien. Het is niet heel lastig, dus ook niet uitgebreid uitgelegd, haha. Ben jij benieuwd hoe je dit maakt? Kijk dan snel verder. (De houdertjes op de foto hierboven zijn trouwens door de vriendin van mijn moeder gemaakt.)

Wat heb je nodig:
Een potje
Een schaar
Dubbelzijdig iets dat plakt
Touw, kant of iets anders leuks

Waar alles is gekocht durf ik niet te zeggen, dit had de vriendin van mijn moeder nog in huis liggen. Waarschijnlijk is dit alles wel in een simpele hobby winkel te vinden.

Stap 1:
Je plakt het dubbelzijdig plakkerig spul om je potje heen. Zorg ervoor dat dit op het juiste formaat is geknipt en dat het goed strak om je potje heen zit. Vervolgend trek je het buitenste laagje er af en je potje plakt! Natuurlijk kun je dit ook vervangen door lijm, het nadeel daaraan is dat het opdroogt en je dan weer opnieuw kunt gaan lijmen en dat je vingers er snel van onder komen te zitten.
Stap 2: 
Plak nu alle leuke dingetjes zoals, touw, kant, bolletjes, wat je zelf maar wilt op het plakgedeelte tot dat je een leuk potje hebt en je er helemaal tevreden over bent.
En dan is je potje klaar! Maak voor een leuk effect meerdere potjes en zet ze bij elkaar neer. Zet er simpele kaarsjes in en branden maar!

Ben jij van plan om dit te maken of heb je ooit al een keer zo iets gemaakt?

2 opmerkingen: